Mikäli päätät palauttaa Intersportin verkkokaupasta tilaamiasi tuotteita, seuraa alla olevia ohjeita, jotta palautus sujuu helposti ja vaivattomasti. Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei voi palauttaa tai vaihtaa Intersport-myymälässä vaan tuotteet tulee palauttaa tämän ohjeen mukaisesti.
Intersportin verkkokaupasta ostettujen tuotteiden palautusoikeus on 30 vuorokautta tilauksen noudosta lukien.
Erikoistoimitettavissa tuotteissa (sukset, polkupyörät ja isot kuntolaitteet) ota yhteyttä asiakaspalveluumme. *
1. Jätä palautusilmoitus
Tee palautusilmoitus kirjautumalla asiakastilillesi tai palautussivun kautta. Mikäli olet tehnyt tilauksen sisäänkirjautuneena verkkokauppaan, tulee myös palautus tehdä kirjautumalla asiakastilille. Rekisteröitymättömänä asiakkaana tehdyn tilauksen palautus tehdään palautuslinkin kautta. Palautuslinkin voit tilata sähköpostiisi palautussivulta.
Kirjautumisen jälkeen siirry sivulle "Tilaukset, vaihto ja palautus". Merkitse valitsemasi tilauksen lomakkeelle palautettavat ja/tai vaihdettavat tuotteet. Tarkista, että merkitset oikeat tuotteet lomakkeelle. HUOM! Vaihdon voi tehdä vain saman tuotenumeron sisällä eri kokoon ja/tai väriin. Tarvittaessa täytä myös tilinumero, mikäli sitä kysytään. Lähetä lomake vasta kun olet merkinnyt lomakkeelle kaikki palautettavat ja vaihdettavat tuotteet. Jos tilauksesi toimitetaan useammassa osassa, täytä lomake vasta kun olet vastaanottanut kaikki tilauksesi tuotteet. Lomaketta ei voi muokata enää lähetyksen jälkeen.
2. Valmistele paketti palautukseen
Pakkaa tuotteet pakettiin ja liitä mukaan tilauksen mukana saamasi tilausvahvistus. Varmista, että palautat samat tuotteet, jotka olet merkinnyt sähköiselle palautuslomakkeelle.
• Tarkista, että tuotteissa on edelleen kiinni kaikki tuotteen kannalta oleelliset tuotelaput ja –merkinnät.
• Tuotteen tulee olla palautushetkellä käyttämättömässä kunnossa. Myös myyntipakkauksen tulee olla myyntikuntoinen (esim. kenkälaatikko)
• Huomioithan, että tuoteseteissä kaikki osat on palautettava.
Ennen paketin sulkemista ota palautusrahtikirja irti saamasi paperisen tilausvahvistuksen toiselta puolelta ja liimaa se käyttämääsi pakettiin vanhan rahtikirjan päälle.
Älä liimaa rahtikirjaa tuotteen myyntipakkaukseen, esim. kenkälaatikkoon.
3. Vie paketti palautuspisteeseen
Varmista, että olet liimannut palautusrahtikirjan pakettiin. Vie paketti käyttämäsi toimitustavan mukaiseen palautuspisteeseen. Toimitettu tilaus tulee palauttaa tilauksella käytetyn toimittajan kautta (Posti, Matkahuolto tai DB Schenker). Kunkin toimittajan verkkosivuilta löydät palvelupistehaun, johon paketin voi palauttaa.
https://www.posti.fi/fi/palvelupisteet-kartalla
https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet
https://www.myschenker.fi/noutopistehaku/
Mikäli tilauksen palautus ei onnistu palautusrahtikirjalla, voit palauttaa tilauksen asiakaspalautustunnuksemme avulla. Palautustunnuksemme ovat Postille ja DB Schenkerille 640323 ja Matkahuollolle 9522285. HOX! DB Schenkerin toimitus tulee tässä tapauksessa palauttaa Postin toimipisteen kautta.
4. Hyvitys
Rekisteröityneenä käyttäjänä voit seurata palautuslähetyksen etenemistä asiakastilisi Tilaushallinta-näkymästä. Ilmoitamme myös sähköpostitse kun palautus on saapunut varastollemme ja kun palautus on käsitelty.
Mikäli olet maksanut tilauksesi verkkopankissa tai maksukortilla, hyvitämme rahasi automaattisesti käyttämällesi maksutavalle. Asiakaspalvelustamme ollaan tarvittaessa sinuun yhteydessä mikäli automaattinen hyvitys ei verkkopankkiisi onnistu ja tarvitsemme hyvitystä varten tilinumeron. Rahojen palautukseen menee enintään 14 päivää tilauksen saapumisesta varastollemme.
Jos olet valinnut maksutavaksi laskun (Intersport-lasku ja -erämaksu) ja olet palauttanut koko tilauksesi ohjeiden mukaan, sinun ei tarvitse maksaa laskua ollenkaan. Jos palautat osan tilaamistasi tuotteista, voit vähentää palautuksen euromäärän saamasi laskun loppusummasta. Erämaksun tapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelmasi viimeisiltä eriltä. Näin saat siis hoidettua luoton sovittua nopeammin. Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun, mutta palautat tuotteen, toimita henkilö- ja tiliyhteystietosi maksun palauttamiseksi sähköpostitse osoitteeseen hello@walley.fi, otsikolla Walley/suorituksen palautus. Osoitteessa my.walley.fi pääset tarkastelemaan maksusuunnitelmaasi ja tarvittaessa siirtämään maksujesi eräpäiviä. Kokeile myös Walley-sovellusta maksujen hallinnointiin.
Vaihtotuotteet lähetetään 1-2 arkipäivän kuluessa palautuksen käsittelystä. Tuotteiden lähetyksestä ilmoitetaan sähköpostitse uudella toimitusvahvistuksella.
*Poraamalla asennettuja suksi+side –settejä ei voi palauttaa.