Polkupyörän käyttöönotto, ensihuolto ja takuuhuolto

Polkupyörät toimitetaan asiakkaalle tehdassäädöillä maahantuojan toimituspakkauksissa. Pyörät toimitetaan aina kotiinkuljetuksena.

Tavalliset polkupyörät toimitetaan muutoin koottuna, mutta kuljetuksen vuoksi polkimet ovat irti ja ohjaustanko on käännetty. Myös muita lisävarusteita, kuten kori, voi olla irroitettu.

Sähköpyörät eivät ole kasattuja, vaan tulevat suoraan tehtaalta. Kuljetuksen vuoksi eturengas, polkimet, mittari ja akku voivat olla irti ja ohjaustanko on käännetty.

Kaikista pyöristä asiakkaan on hyvä tarkistaa vaiheet ja jarrut, sekä tarvittaessa säätää niiden toimivuus kuntoon. Pyörien koonti ja säätäminen eivät sisälly hintaan, kun pyörä on tilattu verkkokaupasta. Intersport-kaupoissa pyörä voidaan tarvittaessa laittaa ajokuntoon asiakkaan puolesta maksua vastaan.

Polkupyörän huolto-ohjeet löydät täältä.

Pyörähuolto Intersport-kaupoissa:

https://www.intersport.fi/fi/huoltopalvelut/pyorahuolto/

 
Ensihuolto:
Asiakkaalla on vastuu huolehtia pyörän ensihuollosta (n. 200 kilometrin ajon jälkeen) sekä vuosihuolloista. Laiminlyödyistä ensi- ja vuosihuolloista johtuvat viat eivät kuulu takuun piiriin.
 
Takuuhuolto:
Takuuhuollon piiriin kuuluvat valmistus- ja raaka-ainevirheistä johtuvat viat sekä pyörätehtaan mitoitus- ja asennusvirheet.
Takuuhuollon piiriin eivät kuulu normaalista kulumisesta aiheutuneet viat (esim. jarrupalat, renkaat) eivätkä viat jotka johtuvat suorittamatta jätetyistä huolloista tai pyörän sopimattomasta käytöstä.
Takuuhuoltopisteellä on viimekädessä oikeus määritellä, kuuluuko vika takuuhuollon piiriin.
 
Mikäli pyörän käyttöönotossa, ensihuollossa tai takuuhuollossa ilmenee ongelmia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme tästä.
 
Oliko tämä artikkeli hyödyllinen?
0/0 koki tästä olevan apua